Hoe stel ik mij kandidaat
Je kan hiervoor langskomen op:
maandag 9u tot 12u - 13u tot 16.00u
woensdag 9u tot 12.00u - 13u tot 16u
Samen met een medewerker van het SVK of een doorverwijzer vul je een inschrijvingsformulier in. Eens je ingeschreven bent, krijg je een inschrijvingsnummer en kom je in het inschrijvingsregister terecht, zeg maar de “wachtlijst”.
Om de inschrijving en toewijzing correct te laten verlopen, moet het SVK een aantal documenten opvragen. De volgende documenten breng je best de volgende documenten mee:
-
kopie identiteitskaart
-
je huidige inkomen (attesten van het inkomen van de laatste 3 maanden)
-
documenten die de woonnood aantonen (kopie huurcontract, opzegbrief, bewijs van tijdelijke opvang,...)
-
Inschrijving VDAB
Sommige documenten kan het SVK zelf opvragen. Je inschrijving in het SVK-inschrijvingsregister betekent automatisch je toestemming aan het SVK om de nodige verklaringen, attesten of gegevens op te vragen.